Barotrauma моды не работают

Barotrauma не запускается, вылетает — решение любых технических и геймплейных проблем.

Глючит или не запускается Barotrauma? Решение есть! Постоянные лаги и зависания — не проблема! После установки мода Barotrauma начала глючить или НПС не реагируют на завершение задания? И на этот вопрос найдется ответ! На этой странице вы сможете найти решение для любых известных проблем с игрой и обсудить их на форуме.

Игра не запускается

Тут собраны ответы на самые распространённые ошибки. В случае если вы не нашли ничего подходящего для решения вашей проблемы — рекомендуем перейти на форум, где более детально можно ознакомиться с любой ошибкой встречающийся в Barotrauma .

Игра вылетает на рабочий стол без ошибок.
О: Скорее всего проблема в поврежденных файлах игры. В подобном случае рекомендуется переустановить игру, предварительно скопировав все сохранения. В случае если игра загружалась из официального магазина за сохранность прогресса можно не переживать.

Barotrauma не работает на консоли.
О: Обновите ПО до актуальной версии, а так же проверьте стабильность подключения к интернету. Если полное обновление прошивки консоли и самой игры не решило проблему, то стоит заново загрузить игру, предварительно удалив с диска.

Ошибка 0xc000007b.

О: Есть два пути решения.
Первый — полная переустановка игры. В ряде случаев это устраняет проблему.
Второй состоит из двух этапов:

  1. Полная переустановка (если установщик при первом запуске будет предлагать вариант удаления файлов — делаем это, а затем запускаем его заново для чистой установки) компонентов DirectX, Microsoft Visual C++ и Microsoft .NET Framework.
  2. Если не помогло, то потребуется проверка ярлыка игры приложением Dependency Walker (или аналогом). В результате работы приложения у вас будет список всех файлов необходимых для работы игры. Подробнее об этом можно узнать на форуме.

Ошибка 0xc0000142.

О: Чаще всего данная ошибка возникает из-за наличия кириллицы (русских букв) в одном из путей, по которым игра хранит свои файлы. Это может быть имя пользователя или сама папка в которой находится игра. Решением будет установка игры в другую папку, название которой написано английскими буквами или смена имени пользователя.

Ошибка 0xc0000906.

О: Данная ошибка связана с блокировкой одного или нескольких файлов игры антивирусом или “Защитником Windows”. Для её устранения необходимо добавить всю папку игры в исключени. Для каждого антивируса эта процедура индивидуально и следует обратиться к его справочной системе. Стоит отметить, что вы делаете это на свой страх и риск. Все мы любим репаки, но если вас часто мучает данная ошибка — стоит задуматься о покупке игр. Пусть даже и по скидкам, о которых можно узнать из новостей на нашем сайте.

Отсутствует msvcp 140.dll/msvcp 120.dll/msvcp 110.dll/msvcp 100.dll

О: Ошибка возникает в случае отсутствия на компьютере корректной версии пакета Microsoft Visual C++, в который и входит msvcp 140.dll (и подобные ему). Решением будет установка нужной версии пакета.

После загрузки и установки нового пакета ошибка должна пропасть. Если сообщение об отсутствии msvcp 140.dll (120, 110, 100) сохраняется необходимо сделать следующее:

  • Нажимаем на Windows + R;
  • Вводим команду“regsvrЗ2 msvcp140.dll”(без кавычек);
  • Нажимаем “ОК”;
  • Перезагружаем компьютер.

Ошибка 0xc0000009a/0xc0000009b/0xc0000009f и другие
О: Все ошибки начинающиеся с индекса 0xc0000009 (например 0xc0000009a, где на месте “а” может находиться любая буква или цифра) можно отнести к одному семейству. Подобные ошибки являются следствием проблем с оперативной памятью или файлом подкачки.

Перед началом выполнения следующих действий настоятельно рекомендуем отключить часть фоновых процессов и сторонних программ, после чего повторно попробовать запустить Barotrauma .
Увеличиваем размер файла подкачки:

  • Клик правой кнопкой на значку компьютера, а далее: «Дополнительные параметры системы» — «Дополнительно» — «Быстродействие» — «Дополнительно» — «Виртуальная память» — «Изменить».
  • Выбираем один диск, задаем одинаковый размер.
  • Перезагружаемся.


Размер файла подкачки должен быть кратен 1024. Объём зависит от свободного места на выбранном локальном диске. Рекомендуем установить его равным объему ОЗУ.
Если ошибка 0xc0000009а сохранилась, необходимо проверить вашу оперативную память. Для этого нужно воспользоваться функциями таких программ как MemTest86, Acronis, Everest.

Игра тормозит и лагает

Скорее всего данная проблема носит аппаратный характер. Проверьте системные требования игры и установите корректные настройки качества графики. Подробнее об оптимизации игры можно почитать на форуме. Также загляните в раздел файлов, где найдутся программы для оптимизации Barotrauma для работы на слабых ПК. Ниже рассмотрены исключительные случаи.

Появились тормоза в игре.
О: Проверьте компьютер на вирусы, отключите лишние фоновые процессы и неиспользуемые программы в диспетчере задач. Также стоит проверить состояние жесткого диска с помощью специализированных программ по типу Hard Drive Inspector. Проверьте температуру процессора и видеокарты —возможно пришла пора обслужить ваш компьютер.

Долгие загрузки в игре.
О: Проверьте состояние своего жесткого диска. Рекомендуется удалить лишние моды — они могут сильно влиять на продолжительность загрузок. Проверьте настройки антивируса и обязательно установите в нём “игровой режим” или его аналог.

Barotrauma лагает.
О: Причинами периодических тормозов (фризов или лагов) в Barotrauma могут быть запущенные в фоновом режиме приложения. Особое внимание следует уделить программам вроде Discord и Skype. Если лаги есть и в других играх, то рекомендуем проверить состояние жесткого диска — скорее всего пришла пора заменить его.

Проблемы с модами

Многие модификации требует дополнительных программ для своего запуска или устанавливаются “поверх” других модов. Внимательно изучите инструкцию по установке и в точности выполните все действия. Все необходимые программы можно найти в разделе “файлы” нашего сайта.

Перед запуском любых модификаций в обязательном порядке стоит Microsoft Visual C++ и Microsoft .NET Framework и Java Runtime Environment скачав их с официальных сайтов разработчиков. Обе данных платформы в той или иной степени задействуются для работы по созданию и запуску модификаций, особенно сложных.

Ошибки загрузки/обновления

Проверьте стабильность подключения к интернету, а также скорость загрузки. При слишком высоком пинге или низкой пропускной способности обновление может выдавать ошибки.

Если магазин или лончер Barotrauma не завершает обновления или выдает ошибки, то переустановите саму программу. При этом все скачанные вами игры сохранятся.

Запустите проверку целостности данных игры.

Проверьте наличие свободного места на том диске, на котором установлена игра, а также на диске с операционной системой. И в том и в другом случае должно быть свободно места не меньше, чем занимает игра на текущий момент. В идеале всегда иметь запас около 100Гб.

Проверьте настройки антивируса и “Защитника Windows”, а также разрешения в брандмауэре. Вполне возможно они ограничивают подключение к интернету для ряда приложений. Данную проблему можно решить и полной переустановкой магазина или лончера т.к. большинство из них попросит предоставить доступ к интернету в процессе инсталляции.

О специфических ошибках связанных с последними обновлениями можно узнать на форуме игры.

Ошибки входа в игру

Проверьте соединение с интернетом, а также убедитесь в том, что у вас установлены последние обновления. Проверьте настройки вашего антивируса — вполне возможно что в данный момент он ограничивает доступ к интернету для ряда приложений. Может быть игра готовится к выходу большого обновления? Или ошибка не только у вас? Обязательно проверьте последние новости по игре, а так же загляните на форум, чтобы обсудить проблему с другими игроками.

Черный экран и вылет при попытке зайти в игру.
О: Если вы используете VPN, то с большей долей вероятности проблема именно в нём. Попробуйте изменить его настройки или временно отключить. Рекомендуется сменить регион в самой игре (если такая возможность предусмотрена). Спустя какое-то время можно будет вернуться к привычным настройкам.

“Недействительная сессия” и аналогичные.
О: Перезапустите лончер и дождитесь его повторного подключения к серверам. Если это не помогло — потребуется перезапуск компьютера и роутера. Если и в этом случае проблема не исчезла стоит обратиться на форум — скорее всего ошибка носит массовый характер.

Barotrauma не подключается к серверу.
О: Скорее всего, сервер игры перегружен или конкретное лобби не доступно в данный момент. Попробуйте обновить список доступных серверов или просто перезапустить игру.

P.S. Удостоверьтесь что ваш аккаунт или ip-адрес не был забанен в игре за нарушение правил, а также на вашем компьютере не установлены читы и другие запрещенные программы.

Вопросы по прохождению

Ответы на все вопросы касающиеся прохождения Barotrauma можно найти в соответствующих разделах Wiki, а также на нашем форуме. Не стесняйтесь задавать вопросы и делиться своими советами и решениями.

Источник

Barotrauma Wiki

This wiki is currently outdated in places. For recent updates, check out the new official Barotrauma wiki, hosted by developers at https://barotraumagame.com/wiki!

Enabling Mods on a Dedicated Server

As of the Alpha 0.9.9.0 release, the way mods get activated was changed. This guide assumes that you have a working Barotrauma dedicated server, with access either via RDP/FTP and some kind of text file editor.

Contents

Procedure [ ]

To enable mods on a dedicated server, you will need to subscribe to the mods you wish to use on your own client (your PC) then copy the files to your server and enable them in the config_player.xml. This method is simple and does not rely on SteamCMD mod subscription.

Enabling Mods on Client [ ]

Go the the Steam Workshop and subscribe to the mods you wish to use. Make sure that Steam has finished downloading the mods and then launch/relaunch Barotrauma.

From the main menu go to settings, then under content packages, enable each of the mods you wish to use on your server. Some mods may require a game restart so do this before moving on to the next step.

The Mods folder (where the mods are stored) is located in the root game directory (Barotrauma\Mods), this will reside in the steamapps -> common. If you’re unsure where you installed Barotrauma, right click on the game in your Steam library and click properties -> local files -> browse local game files. This will open the game’s root directory.

You will need to copy the mods you wish to have activated to your dedicated server Barotrauma\Mods directory, via RDP/FTP/SMB etc. depending on your server setup.

Enabling the Mods on the Server [ ]

Now that the mod files have been copied to the server, navigate back to Barotrauma’s root game directory on your PC. Open the file config_player.xml with your favorite text editor (Notepad/NP++/Sublime).

Scroll until you find the line:

You should see a entry for the vanilla game and one for each mod that is currently enabled. On the server, in the games root directory, open the config_player.xml and copy the relevant entries across.

Run the server with the executable (windows) or shell script (nix).

Источник

Barotrauma моды не работают

2,457 уникальных посетителей
152 добавили в избранное

We want to make Barotrauma as modder-friendly as we can. To that end, the game comes with a couple of editors, and we have separate, more in-depth guides for the Submarine and Character editors.

This guide you’re reading now is intended to cover what happens outside the editors. We hope you find it helpful, and we’d be happy to hear what you think should be added to it in the future!

Content packages are essentially files that tell the game which content files to use and where they are located. This includes items, structures, monsters, random events, level generation parameters, jobs and so on. By default the game uses a content package called “Vanilla 0.9”, which you can find in Content/Data/ContentPackages/Vanilla 0.9.xml. Any other content package can be considered a modification of the game content, that is, a «mod».

The content packages are in a format called XML [en.wikipedia.org] , as almost all other moddable content in Barotrauma. If you have no prior experience with the XML format, don’t worry – even though it may look intimidating at first, the format is pretty simple. Please see the “XML” section later in this guide for further details.

Note that if you just want to publish a custom submarine in the workshop, you don’t need to worry about content packages – you can just select the submarine from the «Publish item» tab in the Workshop menu, and the game automatically creates a folder and content package for your mod.

If you use the built-in character editor for creating a new character, you will have to select or create a content package for it. You cannot use the vanilla content package, because modifying the vanilla content package would make your game incompatible with the other players.

When playing in multiplayer mode, the players generally need to have the same mods installed as the server, or they will be unable to join. However, this does not apply to all types of content: for example, the clients can use mods that modify the UI or sounds without causing incompatibility with servers. See the «Content types» section for more info on which types of content cause compatibility issues.

This mod would simply add an extra item to the game (or items if there are multiple ones configured in the potatogun.xml file).

Most mods are usually not core content packages, but instead add things to or modify things in the Vanilla content package (= the default content of the game).

Core packages are packages that contain all the necessary files to make the game run, instead of just adding some extra files on top of another content package. There can only be one core package selected at a time.

Here’s an example of a simple core package:

This content package would replace all the items in the game with whatever items are configured in the «Mods/BestModEver/items.xml» file. It would also use a modified version of the human characters and have all the monsters in the game replaced with Crawlers and Cthulhus. The random events have also been changed — perhaps by adding a new event that spawns Cthulhu and removing the events that spawn monsters/items which aren’t included in the mod.

Note that the content package should be saved with the file name «filelist.xml» in the Mods folder, in this case «Mods/BestModEver/filelist.xml».

Most of Barotrauma’s content (monsters, items, structures, random events, jobs, etc) is defined in XML files [en.wikipedia.org] . These code files may seem daunting if you’ve never used them before, but they’re actually quite simple to understand even if you’ve never done any sort of programming.

The XML files can be edited with almost any text editor, even notepad, but we recommend using a text editor that supports code highlighting and is able to point out mistakes in the file. For example, Notepad++ [notepad-plus-plus.org] is a free, easy to use software that supports XML code highlighting. Other good options are Sublime Text [www.sublimetext.com] and Visual Studio Code/Community [visualstudio.microsoft.com] .

XML files consist of elements, which in Barotrauma’s case could be for example an item. The elements are defined as follows:

An element can also have attributes, which usually give some additional information about the element. For example:

Elements can also have child elements. Barotrauma’s item elements for example have a child element called “Sprite” which determines what the item looks like.

Usually you are not creating a total conversion mod, but you might still want to override parts of the original content. This can be done by using the «override» elements in the xml configuration files.

Overriding is based on identifiers (where applicable), meaning that the identifier of the new item must match the identifier of the old item. If you try to override an item that is not found in the game, you will get an error in the console.

For example, the content of the potatogun.xml file included in the previous content package example could be something like this:

This mod would replace the vanilla «Harpoon Gun» with a «Potato Gun». The behavior of the gun is omitted in the example, but we would probably want to change the texture of the gun. In that case, we would replace the original «Sprite» element with a custom, like so:

In order to get the new item to function like the vanilla counterpart, make sure to include all the tags of the original item. You can add tags, but don’t remove them (unless you really know what you are doing), or the item might not work as it should.

Note that for some content types, like items, you can override multiple definitions by simply adding the override element as the parent of the main element, like this:

In the previous examples the content packages included a couple of different types of content files: items, characters, structures, jobs, random events and the game executable. Here’s the full list of all supported content types. Unfortunately we don’t yet have a full documentation available for modifying all of the content types, but you can use the Vanilla content files as a reference to see how they work; most of them are pretty straight-forward.

Some types of content prevent players from joining servers if both the player and the server don’t have the same content installed, while some can be freely installed without compatibility issues.
The ones that cause multiplayer incompatibility are Jobs, Item, Character, Structure, LocationTypes, MapGenerationParameters, LevelGenerationParameters, Missions, LevelObjectPrefabs, RuinConfig, Outpost, Afflictions and Orders.

Some of the content files are mandatory in core content packages. For example, you cannot have a core content package that does not include any items, characters or a game executable. The required types are Jobs, Item, Character, Structure, Outpost, Text, Executable, ServerExecutable, LocationTypes, MapGenerationParameters, LevelGenerationParameters, RandomEvents, Missions, RuinConfig, Afflictions, UIStyle, EventManagerSettings and Orders.

A submarine file. Even though the game automatically loads all submarine files from the Submarines folder, if you publish a submarine in the Steam workshop, a content package containing only that submarine will be generated to tell the game where to find the submarine file.

The character’s jobs; Captain, Engineer, Mechanic and so on.

An item file that may contain one or more items.

A group of multiple items that may be pre-wired or pre-configured. Item assemblies can be created in the submarine editor.

A character configuration file defines visual things like sounds and particle effects as well as functional things, like how the character acts, how much health does it have, and whether or not it can walk. A character configuration file also contains references to the ragdoll and animation files.

Note that, at least for now, the character configuration file must match the species name. So the character configuration file for a character with the species name «Mygreatcharacter», for example, should be Mygreatcharacter.xml. The species name is used like the identifier for items, so it has to be unique.

Editing characters in xml can be difficult, unless you really know what you do. Fortunately, we have a built-in editor for creating and editing the characters. There still is a few things you cannot adjust in the editor, but in general, you don’t have to manually edit the .xml files anymore to edit the characters. For further information about creating and editing characters, see the character editor guide.

A structure configuration file; decorative background walls, solid wall pieces, etc.

An outpost used in the campaign mode. The outposts are technically static, immovable submarines and can be created using the submarine editor.

A file that defines in-game texts, which can be anything from texts you see in the menus to item names, and from error messages to loading screen texts. Mods don’t usually need to define new text files, but if you for example are creating a mod that adds new items and want the item names and descriptions to be translatable to multiple languages, you need to create text files for all the languages you want to support and define the names and descriptions there.

Where the game executable itself is stored. Only for advanced users: this may be useful if you’ve compiled a custom version of the game and want to create a mod that uses the custom executable instead of the normal Barotrauma.exe.

Similar to Executable; defines the path of the dedicated server executable.

Defines the types of locations that can appear on the campaign map (City, Outpost, Military, Research. )

Defines how the campaign map is generated. This includes the size, the amount and placement of locations, how the map looks and the number of difficulty zones, among other things.

Defines how the in-game levels are generated. This includes the size and shape, how the level looks like, the amount of smaller caves and ruins and many other things. You can create and test your own level generation parameters in the in-game level editor which can be accessed using the console command “editlevels”.

Defines the environmental objects such as plants, decorative rock formations, water currents, hydrothermal vents. These can also be edited in the level editor.

Defines the random events that can occur during rounds.

Defines the missions that are available in the campaign and the mission mode.

Defines the decorative, non-interactable background creatures that wander around the levels.

Defines music and sound files. Do note that item-specific and character-specific sounds are defined in the item and character configuration files — the sound configuration files only define “global” sounds such as music, ambient, fire and water that aren’t related to some specific item/character.

Defines how alien ruins are generated, including their layout, which structures they are made of and how items are laid out inside them.

Defines particle effects such as explosions, fire, splashes, etc. These can be edited using the in-game particle editor which can be accessed using the console command “editparticles”.

Defines decals such as blood spatters, explosion damage and burnt walls.

Defines the random NPC conversations and dialog lines.

Defines afflictions such as blood loss, internal damage, addictions, infections, etc.

Defines the tutorial configurations. Do note that modifying the tutorials or creating your own ones will most likely require changes to the game’s source code and recompiling the game.

Defines UI style files which determine how UI elements look. These can be used to, for example, modify how the in-game menus or device interfaces look.

Items consist of one or more “item components” that determine the functionality of the item. For example, an item could have a “Holdable” component that makes it possible to pick it up and hold it in your hands and an “ItemContainer” component that lets you contain other items inside it.

If you are familiar with Unity, you can think of items as Unity’s GameObjects, and item components as the Components attached to the GameObjects.

In the following sections we will go over all the available item components and their editable properties.

Let’s start with the properties shared by all the item components.

Источник

Читайте также:  Настроить профиль outlook по умолчанию
Оцените статью