Fluffy manager 5000 resident evil 3 remake не работают моды

Resident Evil 3 Remake 2020 — Fluffy Manager 5000

СОДЕРЖАНИЕ:

ПАТЧИ: ♣

РЕПЛЕЙСЕРЫ И РЕТЕКСТУРЫ: ♣

УТИЛИТЫ: ♣

УТИЛИТЫ

Fluffy Manager 5000

Версия: 2.220
Автор: FluffyQuack
Дата: 10.05.2020

Очередная версия Менеджера модов от FluffyQuack. Программа постоянно обновляется и, как всегда, представляет собой целый комплекс полезных функций – это и менеджер модов, и трейнер и музыкальный автомат в одном флаконе! Fluffy Manager 5000 предназначен для использования в различных играх Capcom.

Особенности данной версии:

Установка модов.

При установке модов программа автоматически создает резервные копии существующих оригинальных файлов.

Удаление модов.

При удалении ненужных модов и дополнений программа либо восстановит резервную копию, либо удалит файлы, основываясь на файле, существующем в оригинальной игре.

Визуальное представление.

Если мод имеет эту информацию, в списке установленных дополнений вы увидите краткое объяснение вместе с предварительным просмотром скриншота мода .

Многофункциональный трейнер

Трейнер поддерживает RE HD (релизная версия), RE0 (релизная версия), Revelations, Revelations 2 (v4.1), RE5 (патч #1), RE4 (v1.0.6), RE6 (v1.0.6), Devil May Cry 4 Special Edition, и Resident Evil 2.

Дополнительные функции

  1. Поддержка пользовательских игр для управления модами.
  2. Музыкальный автомат!

Установка и запуск Fluffy Manager 5000:

  • Распакуйте Mod Manager в любом месте и запустите modmanager.exe.
  • Вы можете использовать клавиатуру, мышь или устройство xinput (он же контроллер xbox 360) для использования программы. Программа также поддерживает дополнительный фоновый ввод.

Подробная информация об использовании Mod Manager

Рассмотрим процесс на напримере Resident Evil 6.

  1. Убедитесь, что у вас установлена чистая версия RE6 без каких-либо дополнений! Это важно, так как программа автоматически создает резервные копии файлов при установке модов, поэтому, если у вас уже установлены моды, это приведет к путанице.
  2. Скопируйте любые моды в директорию «. \Games\RE6\mods» («. \Games\RE5\mods», или другой подобную директорию в зависимости от игры).
  3. Запустите менеджер модов. Обратите внимание, что для правильной работы программы может потребоваться запуск с правами администратора.
  4. Fluffy Manager упакован с одним образцом мода («удаление входного текста») для RE6. Вы можете использовать это как пример того, как распаковывать настраивать свои собственные моды при помощи данной программы.
  5. Если вы являетесь создателем модов и хотите сделать свой мод полностью совместимым с менеджером модов. Выполните следующие действия:
    • Упакуйте свой мод так, чтобы он имел следующую структуру папок: [nameofmod]\[modfiles] .
    • Для примера вы можете скачать любой мод через менеджер модов.
    • Убедитесь, что все файлы находятся в папке [nameofmod], включая любые readme или скриншоты (необязательно).
    • Менеджер модов попытается прочитать дополнительную информацию о моде, которую он отобразит в своем списке.
    • Если вы создадите файл с именем «modinfo.ini», вы можете добавить некоторую дополнительную информацию. Вы можете посмотреть примеры модов, чтобы увидеть, как это все настраивается.
    • Дополнительная информация в файле «modinfo.ini» может включать в себя:
      • Имя мода.(например, «Sherry with pink clothes» / «Шерри в розовой одежде»)
      • Описание. Описание того, что делает мод. (например, «Этот мод превращает Азиатский наряд Шерри в розовый»)
      • Автор. Имя человека (людей), создавших мод. (например, «Владимир крутой моддер»)
      • Версия. Номер версии мода. (например, «v.1.0»)
      • Скриншот. Имя файла скриншота для mod manager, который будет отображаться при выборе mod. Скриншот может быть в нескольких распространенных форматах (включая png и jpg). В идеале разрешение должно быть 1280х720, хотя утилита будет работать с любым разрешением. (например, «pinksherry.png»)
      • Если вы не потрудились создать файл modinfo.ini, вы все равно можете сделать так, чтобы менеджер модов автоматически показывал скриншот, назвав его «screenshot.png» или «screenshot.jpg». дополнительное
  6. Примечание:
    • Поскольку менеджер модов делает резервные копии, он потенциально может использовать довольно много места, если вы устанавливаете большие моды.
    • Если вы когда-нибудь решите переустановить игру перед удалением модов через менеджер модов, просто удалите «installed.ini» (это будет в RE6\mods, RE5\mods или REV\mods, в зависимости от игры). Это позволит менеджеру модов узнать, что у вас больше не установлены моды.
    • При обновлении версии игры, вы также должны убедиться, что у вас нет установленных модов до того, как игра будет переустановлена, иначе менеджер модов больше не будет знать, какие файлы находятся в модифицированном состоянии, а какие нет.
    • Если же вы по каким-либо причинам забыли это сделать, просто удалите «installed.ini» (games/RE6/installed.ini, используя RE6 в качестве примера) и переустановите игру (или проверьте целостность файла в Steam), чтобы убедиться, что она находится в чистом состоянии без моддированных файлов.
  7. Подробные сведения о тренере :
    • Нажмите на кнопку «Активировать трейнер», чтобы начать его использовать.
    • Зайдите через меню «Функции трейнера», чтобы изменить необходимые игровые настройки.
    • Продвинутые пользователи могут провести сетевую сессию с трейнером и позволить другим людям присоединиться к вам (им понадобится ваш IP-вход в их конфигурации, а вам нужно переадресовать порт 9950 через ваш маршрутизатор или модем). Таким образом, вы можете гарантировать, что изменения, внесенные трейнером синхронизированы между игроками.

Более подробная инструкция о функционале программы находится в архиве.

Источник

Resident Evil 3 → Файлы

Resident Evil 3 — переиздание легендарного экшен-хоррора со статичной камерой Resident Evil 3: Nemesis. Приготовьтесь вновь окунуться в хаос умирающего. Подробнее

  • Об игре
  • Скриншоты
  • Арт
  • Девушки Resident Evil
  • Купить 537 руб
  • Отзывы
  • Гайды
  • Требования
  • Достижения
  • Форум
  • Файлы
  • Новости
  • Похожие
  • Даты
  • Статьи

Fluffy Manager 5000 (Mod Manager) Resident Evil 3

Fluffy Manager 5000 – это удобный менеджер модов, с помощью которого можно устанавливать и удалять моды для игры Resident Evil 3 Remake.

Распаковать программу Modmanager в любую папку, в любое место, куда хотите, запускаете программу выбираете Resident Evil 3 Remake Demo или Resident Evil 3 Remake.

Далее справа нажимаете Define game Path.

Находите папку с установленной игрой, находите в ней re3demo.exe или re3.exe

Далее нажимаете справа Mod list.

Затем там где сейчас надпись No mods found! будут находится ваши моды, просто нажимаете на надпись с модом и он установится вам в игру сам, чтобы удалить снова нажмите на этот мод.

Установка скаченных модов:
Скаченные моды нужно скопировать в папку с распакованной программой Modmanager а именно внутри папки Modmanager зайти в папку Games а затем в папку RE3R_Demo или RE3R. Распаковывать их чаще всего не надо программа будет видеть их прям в архиве.

2 не понравилось 13 понравилось

  • Все файлы для Resident Evil 3
  • Добавить новый файл
  • Перейти в архив файлов

Когда игра ни в какую не поддается и кажется непроходимой, на помощь приходят специальные программы — читы, скины, моды, трейнеры для игр и т. д. С их помощью игрок может получить преимущество: дополнительные ресурсы, много денег, бессмертие, повышенную скорость и многое другое.

Если вы хотите облегчить прохождение Resident Evil 3 (Biohazard RE:3), то можете воспользоваться нашим файловым архивом. Здесь собраны только проверенные и работоспособные файлы для игр, которые можно скачать бесплатно.

При скачивании файлов нужно обратить внимание на версию игры, для которой он предназначен. Трейнеры для игр, например, не всегда совместимы со всеми версиями игры, так как разработчики, выпуская обновления, могут менять архитектуру игры и принципы работы тех или иных ее механик. Обычно версия, с которой совместим файл, указывается прямо в его названии.

Источник

Resident Evil 3: Remake как установить моды заменяющие одежду или внешний вид персонажей + видео

Для установки таких модов на одежду, которые заменят стандартные костюмы главных персонажей Джилл и Карлоса в Resident Evil 3: Remake (2020), потребуется скачать и запустить менеджер модов:

Fluffy Manager 5000

Важно — моды не добавят новые, а только заменят стандартные костюмы Джилл и Карлоса

Порядок установки модов:

1. Скачать и распаковать папку с менеджером модов Fluffy Manager 5000 (распаковать можно в любом месте, не обязательно в папке с игрой)

2. Запускаем .ехе файл менеджера из папки, из вкладки Choose c перечнем игр выбираем Resident Evil 3: Remake:

3. Затем во вкладке Define game path выберем путь к игре — указав путь до приложения re3.ехе в папке с игрой:

4. Далее скачиваем нужные моды на одежду и распаковываем их в папку менеджера модов — Games/RE3R/Mods , перезапускаем менеджер модов, теперь во вкладке Mod list будут доступы варианты одежды, активируйте их, переместив ползунок вправо:

5. Запускаем игру, ничего выбирать не нужно одежда из выбранного мода автоматически заменит стандартную одежду из игры, просто наслаждаемся)

На этом все — приятной игры.

Моды на одежду из видео:

Nico (DMC5) Replaces Jill (Default) — No Glasses

Подробнее об установке модов, а также тест костюмов можно увидеть в видео ниже:

Источник

Please log in or register

To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account

Fluffy Manager 5000

File information

Last updated

Original upload

Created by

Uploaded by

Virus scan

Tags for this mod

About this mod

A mod manager making it possible to install mods for Resident Evil 3.

This mod does not have any known dependencies other than the base game.

Mods requiring this file

Mod name Notes
(BETA) Becca Woollett Over Jill With Original Physcis
(Five Nights at Freddy’s 3) Springtrap (Nemesis)
.44 Auto Mag
.44 Samurai Edge
.44 Samurai Edge SFX Use this to install mods.
1999 Intro Movie for simple installation/uninstallation
1999 Inventory Sounds
1999 Title Voice
28 Weeks Later Main Theme Use Fluffy Mod Manager to install it.
2B or 2P with Skirt and gear and Virtuous Contract required
90’s CD Covers For Jill’s Apartment needed for install
Ada Hairstyle for Jill default classic and stars costume
Ada The Super Serious Bunny Spy required
Aerith Gainsborough
Albert Wesker S.T.A.R.S. replace Carlos required
Albert.W.Model-01
Arabic Localisation for Resident Evil 3
Arabic Localisation for Resident Evil 3 Raccoon City Demo
Armored Jill
Bad Boxart MegaMan Carlos with MegaBuster Update required
Basic Map
Becca Costume RE3 Port
Becca Woollett Pack (With Original Physics)
Beretta M9 Samurai Edge for Glock 19 recommended for easy installation
Biohazard Logo
Black Combat Knife Grip
Black Knife Cover
Carlos — Improved Hazmat
Carlos Oliveira’s New Look
Carlos Zoom out camera You need to mod manager to use zoom out camera
Casual Jacket for Jill
Chloe Price’s Hair (Life is Strange)
Claire Redfield (RE3R)
Classic Carlos reimagine
Classic Carlos Reskin Installation Program
Classic Costume
Classic Inventory RE3
Classic Jill RE-imagined Compulsory to make the mod work.
Classic jill with default shirt
Classic jill with default’s shirt and no sweater
Classic Start-up Screen
Colorcube edits
CQBR — M4 SFX PACK Use this to install mods.
Custom Samurai Edge RE0 Version required
Default outfit with half shirt
Desert Eagle .50 AE with subtile Barrel Upgrade recommended for easy installation
Different Eye Colours for Jill
Doomed City — New Difficulty Mode
Exploration Mode (DEMO ONLY)
Frank’s UI Rework Use this to install mods.
Frenemies — Harmless Nemesis
G19C
HotD Color Changes Not necessary but easy to use otherwise manually add the mod to natives folder
Infinite Heckler and Koch USP 45
Invisible Jill
Io Get the latest version from: http://www.fluffyquack.com/tools/modmanager.rar
Jill — Classic Variations Need this to install!
Jill — Concept Art 03 — Teacher Costume required
Jill — Dressed to Kill
Jill — Ivy — Valentine required
JILL ALPACALYPSE
Jill B.S.A.A outfit Required to install & uninstall
Jill Bad Cop Get the latest version from: http://www.fluffyquack.com/tools/modmanager.rar
Jill Bikini Get the latest version from: http://www.fluffyquack.com/tools/modmanager.rar
Jill Business Casual
Jill Casual Shirt
Jill Concept Art costume
Jill Curvy C D E F Cup Bikini
Jill flipped hair
Jill in Black
Jill in half shirt and shorts
Jill Jean Skirt (Curvy)
Jill Lady HUNK
Jill Queen of Blades
Jill RE1 Casual Outfit
Jill RPD — Special Uniform
Jill RPD — Standard Uniform
Jill S.T.A.R.S. required
Jill Schoolgirl (Noir Port)
Jill Sexy Gothic Use Fluffy Mod Manager to install it
Jill STARS vest
Jill Valentine Battlesuit Costume
Jill with a bit more jiggly boobs
Jill with Clair’s Ponytail with hair physics
Jill with Default jeans and Tubetop
Jill with half shirt and shorts
Jill with half shirt and skirt
Jill with slightly bigger Boobs
Jill’s REmaster Knife Replaces Combat Knife Needed to install the mod
Jill’s Samurai Edge replaces G19 Needed to install the mod
Jill’s Vintage Apartment Posters needed for install
Katherine Warren and Katherine Croft outfit required
Killer7
Kimber Eclipse Custom ll
Lara Croft costume Pack required
Less Damage and Improved Textures for Carlos Plus Classic Hair Color Installation Program
M3C
Minimal Damage Plus Improved Textures for Jill Installation Program
Misfit Skull (Life is Strange)
MORE INVESTIGATION
New Outfit for Jill (with Skirt Physics)
New Pendant for Jill
New Title Music Theme For Resident Evil 3 Remake
No aiming zoom
No Beret S.T.A.R.S. Outfit Needed for mod installation
Pajama Party Jill required
Playable UBCS — Carlos — Mikhail — Nicholai — Tyrell — Murphy Use to install mod
Portal pack — Jill Carlos and RAI-DEN required
PS4 Button Mod
RE3 9mm Ammo retexture Parasite Eve 2 9mm PB
RE3 Mahogany Weapon Overhaul
RE3—NO LIMPING
REal 1998 Movie Signs
REal Glock 19
Real Nudes Get the latest version from: http://www.fluffyquack.com/tools/modmanager.rar
Real September 28th 1998 TV Broadcasts for Jill’s Apartment TV needed for install
Resident Evil 3 Demo Greek Google Translation Recommended to install the mod with the mod manager.
Resident Evil Main Theme Use Fluffy Manager to install it.
Resistance Main Theme Use Fluffy Mod Manager to install it.
Rose Winters
Rose Winters R.P.D
RPG-7 Replaces ATM Tube launcher required
S.T.A.R.S Costume — Recolor Skins Use this to install mods.
S.T.A.R.S. Top for Jill
Samuel Jordan Over Carlos (Original Physics)
Samurai Edge Custom
Samurai Edge Custom — Skin Pack
Samurai Edge for Bathroom scene
Samurai Edge SFX Pack Use this to install mods.
Sexy Schoolgirl Jill (Curvy)
Sexy Schoolgirl Jill (Thin)
Short Hair for Jill Installation Program
Shrek Over Nemesis
Special Animations for Carlos
Special Animations for Jill
Spyro The Dragon (Rocket Launcher)
STARS Jacket for Valerie Rider Mod (ADDON TEXTURE ONLY) MOD MANAGER. ALSO NEEDED.
STI 2011 Combat Master
Stylish Long Hair for Jill Need this to install!
Sugarcube must be installed with the mod manager, otherwise the mod wont work properly
Super Jill
Survival Horror
Survival Knife
Switch Pro Controller Button Prompts
The Classic Items Pack Use this to install mods.
The loose Ammo Mod — Shells — Bullets and Magazines recommended for easy installation
Tiffa FF7
True 90’s Train Car Ads
U.B.C.S. Carlos Required for installing the mod.
Ultimate Classic (Old School Harness and look)
Various Appearance Options for Carlos Installation Program
You’re finally awake pillow

Credits and distribution permission

  • Other user’s assets All the assets in this file belong to the author, or are from free-to-use modder’s resources
  • Upload permission You are not allowed to upload this file to other sites under any circumstances
  • Modification permission You are not allowed to modify my files, including creating bug fixes or improving on features under any circumstances
  • Conversion permission You are not allowed to convert this file to work on other games under any circumstances
  • Asset use permission You are not allowed to use assets from this file under any circumstances
  • Asset use permission in mods/files that are being sold You are not allowed to use assets from this file in any mods/files that are being sold, for money, on Steam Workshop or other platforms
  • Asset use permission in mods/files that earn donation points You are not allowed to earn Donation Points for your mods if they use my assets

Author notes

This author has not provided any additional notes regarding file permissions

File credits

This author has not credited anyone else in this file

Donation Points system

This mod is opted-in to receive Donation Points

Version 2.243

  • Added a message about quantity of files failing to copy if a mod failed to install.
  • Added a new toggle to «Advanced options» which makes it possible to re-copy the files for an installed mod while the game is running. This is useful for mod development of RE Engine mods where you can copy over updated versions of modded files without having to restart the game.
  • Added another toggle to «Advanced options» which lets you do a «reverse install» of an installed mod. This copies the files for the mod from the game directory to the mod directory. This is for mod development. This toggle can’t be on at the same time as the above toggle.
  • Added more detailed entries to Data\log.txt related for mod installs and uninstalls.
  • Rewrote some code related to the creation of the «Downloads» menu which makes it much faster to load if you have many downloaded mods.
  • Made the ETA and download speed numbers update at intervals so they jump around less.
  • Re-organized the options menu by adding an «advanced options» menu which includes the more technical or unusual settings.
  • Added toggles to the advanced options menu which adds prompts for mod installs and uninstalls.
  • Added code for outputting error messages for when Curl (library used for version checking and downloads) fails. These error messages are logged to Data\Log.txt
  • Re-compiled Curl to allow for downloading from secure websites. Since that’s supported now I’ve changed all addresses to my website to use HTTPS. It’s possible only this and newer versions of the Mod Manager will be able to use download functionality, so it’s highly recommended all users upgrade to this.
  • Added basic functionality for verifying file integrity of downloaded files.
  • Improved behaviour when Fluffy Manager window is resized while the mod list is open. However, this is very much a work-in-progress and I’ll continue to improve this behaviour so every part of the UI resizes appropriately as you resize the window.
  • Optimized GPU usage. If nothing is being animated (or if the program is out of focus) then GPU usage becomes 0%.
  • Added support for Battlefleet Gothic: Armada 2.
  • SC6: Updated trainer to work with latest version (works as of 2020-10-17).
  • SC6: Updated trainer to show more music track options.
  • SC6: Trainer will disable controller ID menu options if address for it doesn’t work (ie, for when a new SC6 version is released).
  • Save manager: Added support for more games. RE1 HD, RE0, RE4, RE5, RE6, Revelations 1, and Revelations 2.
  • Save manager: Did a lot of miscellaneous changes. Added toggle for displaying date of save files, added buttons for opening save locations in Windows File Explorer, added prompts when performing any action resulting in overwriting a save file, and change the menu layout for the save manager.
  • The «Define game path» button now only appears if the mod manager lacks the install path for the currently selected game.
  • The mod manager now allows replacement of the game executable. Note that the mod manager can’t check if a game is patched while the game executable is replaced, so keep this in mind (you might need to reinstall the game if the game gets patched while you have it modded like this).
  • Fixed a rare bug which could lead to the mod manager failing to copy over a file from a second mod when uninstalling a mod which modded the same files as another installed mod.
  • Fixed a bug which prevented the «Uninstall all mods» button from updating its state when browsing the addon menu for a mod.
  • When clicking on «Uninstall all mods» while browsing the addon menu for a mod you will no longer get reset to the full mod list.
  • Improved handling of starting Fluffy Manager 5000 when an instance of it is already running.
  • Added a better notification for when mod downloads finish.
  • Improved error handling for failed loading of PKG archives.
  • Fixed a bug with Windows 10 version 2004 where quitting the mod manager while it’s on a second monitor will make it freeze when restarting the mod manager.
  • Added support for the game Ghostrunner.
  • Fixed drag’n’drop feature which broke when fixing a bug related to Windows 10 v2004.
  • Fixed a bug which could potentially show info about a downloadable mod while in a puzzle minigame.
  • Releases of Fluffy Manager no longer includes assets for wallpapers and minigames, and these are now optional downloads via the Fluffy Manager. This makes the initial download much smaller.
  • There’s now a system in place for automating the downloading and updating of new versions of Fluffy Manager.
  • Log.txt will now be created in «Data» directory in order to make the root directory for Fluffy Manager less messy. Feel free to delete log.txt if it already exists.
  • Added a new entry to the help prompt for the save manager when Dragon’s Dogma is selecting warning about how pawn hires will get rewards reset to 0 for a set amount of time after swapping savegame.
  • Fixed an issue where Fluffy Manager would get confused by its focus status if the user changed to another program while Fluffy Manager was initializing (this meant it could be receiving input when it shouldn’t).
  • Fixed a bug which could make Fluffy Manager think an old version was up-to-date when doing online version checking.
  • Clicking on «Refresh mod list» will no longer reset the currently selected category filter.
  • Rewrote the framerate limiter as it didn’t work very well on newer versions of Windows (this should result in the mod manager feeling a bit more responsive).

Version 2.220

  • Fixed a bug which sometimes prevented the mod author categories from working when browsing downloadable mods.
  • Made more games hidden by default (only applies to new users of the mod manager). You can always click «Show / hide games» to customize which games are shown and hidden.
  • Fixed a bug which prevented the help icon from appearing.
  • Added a lot more help information which can be accessed via pressing the help icon or pressing F1.
  • Fixed a bug which could prevent mods in RAR files without a modinfo.ini from appearing in the mod list.
  • Added support for multiple mods to be contained in one RAR file (for this to work, you’ll need to add multiple subfolders and make sure each one has a modinfo.ini).
  • The above feature required a rewrite of a lot of code handling mods in RAR archives. One side effect is that the mod manager will have to re-create the cache for many RAR archives, which could result in a brief delay. If you have mods installed, a few of them might end up getting shown twice in the list (that’s fixed by uninstalling and reinstaling the mods).
  • The mod manager will now automatically re-read game archives if a game patch is detected while no mods are installed.
  • Fixed a bug where if you only had mods with addons in the mod list the mod manager would display the message «no mods found.»
  • Fixed a bug where the wrong menu button would be pressed after showing a list of mod addons and clicking left mouse button without moving the mouse.
  • Added a button to the mod downloader to a site where you can post feedback on the mods downloadable via the mod manager.
  • Redid the interface for showing mod downloads in progress.
  • Added support for Code Vein.
  • Added support for Trials of Mana.

Version 2.211

  • RE Resistance: Launch game button now tries to launch the full game, rather than the open beta.
  • When certain features are unavailable for the selected game (jukebox, trainer, puzzle, or save manager) the button for it will disappear rather than appear grayed out.
  • When installing mods, the «invalidated paths» text now says «modified paths.»
  • Fixed a bug which could result in a mod download failing (happened if a mod with same filename exists and its screenshot was recently loaded).
  • The mod manager now refuses to install/uninstall mods for any game if the game is currently running. Add «CheckIfGameIsRunningForModInstalls: 0» to config.ini to override this behaviour.
  • SC6: Updated trainer to work with latest patch (works as of 2020/04/16).

Version 2.210

  • Added support for Resident Evil 3 and RE: Resistance.

Troubleshooting guide: Read through this if you encounter any problems

Support me on Patreon if you find any of my modding tools or mods useful: https://www.patreon.com/FluffyQuack

Usage:

  • Extract the mod manager anywhere (if you’re upgrading from an old version, simply extract it over the older version).
  • Before running the mod manager for the first time, ensure all PAK files in your RE3 install are unmodified (to easily do this, right-click the game in Steam and choose «verify file integrity»).
  • Run the mod manager and select Resident Evil 3 as game.
  • Drag and drop RE3 mods in RAR format onto the mod manager window (make sure to have RE3 selected) OR copy mods to «[modmanager]\Games\RE3R\Mods»
  • Run mod manager, click on «Manage Mods» and click on mods to install or uninstall them.

What to do if RE3 gets patched when you don’t have mods installed:

  • Click on «re-read game archives» in the «manage mods» menu in the mod manager.
  • Installing and uninstalling mods should work again. Note that some mods may not be compatible with a new version of the game.

What to do if RE3 gets patched when you have mods installed:

  • Try to uninstall a mod via the mod manager. You should get an error message about a PAK file being different.
  • Turn on the «force uninstall» option at the top of the manage mods menu.
  • Click on «uninstall all mods».
  • This shouldn’t be necessary, but just as a precaution, I suggest right-clicking the game in Steam and selecting «verify file integrity».
  • Click on «re-read game archives» in the «manage mods» menu in the mod manager.
  • Installing and uninstalling mods should work again. Note that some mods may not be compatible with a new version of the game.

Info for mod creators:

  • If you click on «mod downloads» you can download a mod which gives you a good example of how a mod should be structured.
  • Note that the modinfo.ini file is optional (and all entries within it are optional too).
  • Mod manager will always check for a «screenshot.jpg» or «screenshot.png» to use as mod preview image even if modinfo.ini doesn’t exist.
  • It it highly recommended you compress mods into RAR archives with the «solid archive» option set to off (which should be the default).

If anyone’s curious, here’s how the mod manager works in detail for RE3:

  • It will process filenames for a mod and try to find them within the game’s PAK files (it searches for them the same way the game does, by calculating a hash based on the filepath).
  • If it finds matching entries, it will invalidate these entries in the PAK file so the game can’t find them and thus try to load the files outside of the PAK files.
  • It then copies the mod files to the game directory.
  • Uninstalling mods work in a very similar way (it will re-validate entries in the PAK files using cached information about the PAK files), and automatically delete mod files copeid over (or restore backups of original files).

Источник

Читайте также:  Не работает узел отбора по жидкости
Оцените статью